Kim Scottová je autorka, ktorá pracovala pre významné spoločnosti ako Google a Apple, a k téme riadenia spoločností a manažmentu má čo povedať. Dnes, už ako majiteľka vlastnej firmy, svoje poznatky zo správania voči podriadeným zúročila v kniha Radikálna otvorenosť.Ako už titul naznačuje, Scottová dnes pomáha šéfom byť radikálne otvorenými, čo má za dôsledok spokojnosť zamestnancov a tým aj vyšší obrat spoločnosti. V knihe Radikálna otvorenosť nájdete nielen návod, ako sa stať radikálne otvoreným, ale tiež praktické návody a autorkine skúsenosti v danej oblasti. Veľmi ma zaujalo, ako vie autorka predostrieť svoje poznatky na základe jej vlastných zážitkov a príbehov a nebojí sa poukázať aj na svoje vlastné omyly. Každá kapitola knihy je vykreslená okrem grafického vyobrazenia aj na príkladoch, ktoré ma naozaj bavili a boli stále relevantné. Hoci sa jedná o odbornú literatúru, je vhodná aj pre úplného laika. Autorka však žiadneho zamestnanca nepokladá za zlého, pretože jeho pracovné zaradenie môže byť dôsledkom pochybenia zo strany nadriadeného. Kniha ma donútila zamyslieť sa a uvedomiť si dôležitosť spätnej väzby, ktorá môže v niektorých situáciách byť nesprávne považovaná za osobný útok. Knihu odporúčam ako povinnú literatúru pre všetkých šéfov, vedúcich, manažérov, ale takisto pre jednotlivcov, ktorí majú väčší či menší problém s vyjadrovaním spätnej väzby a uchyľujú sa tak k zhubnej empatii.
Čítať viac